torsdag 3 juli 2014

Torsdag 3e juli

Hann ta en prommis från Strömsbort upp till Pettersborg och tillbaka till bilen innan åskan, blixtrarna, slagregnet och tokblåsten satte igång.

På väg upp till Pettersborg
Efter kalhuggningen så rasade nipan

Badet på Risön

Hoppborg för kidsen
Nipstan (hyreshusområdet alltså)
Numera ser det mest ut så här uppe på Pettersborg, himla synd att det är mest sly och några rotvältor där nu
En bit av stan
Blev lite suddigt, släpar aldrig med mig extraglasögon när jag fotar, det får bli som det blir
Ser att jag fick med en del av husen på Storgatan ochVallåkersgatan också när jag skulle fota kyrkan :-)
Stor suck för folk som bara förstör, ser att bysten är borta också
Jaha, inte så smart att lägga på en hel stock när man ska elda...
Hallstaberget med hotell och slalombacke
Ahh, ser att det finns en röd liten stuga däruppe på knixen.
Guldkustens vita hyreshus och bakom Solgården mm
En del av campingen och så ser man en bit av Hågestaön där jag brukar gå på "prommisar".

Risöbadet

Förberedelser inför kvällens Trollskoj. När jag var barn då hette det Nipkarusellen och det var Henning Lundström som hade det då på torsdagskvällarna på somrarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar